Translate

onsdag 14 juni 2017

Justering av dekorlister

Äntligen lite garagetid!

Nytt jobb, utbildning utomlands, byggnation av uterum och studentmottagning har definitivt skapat ett avbrott i renoveringen, men nu försöker jag komma igång igen.

Det är fortfarande fokus på framruta och omkringliggande komponenter.

Jag har tillsammans med Peter - min glasmästare - kommit fram till all den inre dekorlisten i aluminium sitter lite för långt upp där panelerna möts.
Dom bör sänkas 4-5mm för att linjera snyggt mot gummilist och yttre kromsarg.

Dessutom är det ursprungliga skruvhålet på vänster sida i kanten av plåtfliken snarare än genom densamma.

Orsaken till att den hamnade "fel" nere i Turin är nog det faktum att det måste få plats en skruv för yttre kromsargen som i viss mån krockar med inre skruvens ideala placering.

Men med lite mer anpassad plåtflik ska det nog gå att få till något bättre.



Det blir ju en utmaning att svetsa fast nya plåtflikar med framrutan på plats, men med ett par meter gaffatejp och en svetsmatta ska det nog gå bra.

Det blir precis som på en operation.

-Syster, kan jag få MIG tack?





Vaf....  gasen är slut!!

Tur att patienten överlever ett gastubsbyte i alla fall

Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar