Nu när första spacklingen härdat är det dags att slipa. Men först måste jag ordna en riktigt lång slipkloss. Jag drar fram mitt lager av slipband för att kolla lämplig längd.
Jag väljer ett band som delat i två blir ca 117cm med korn 36.
Sonen och jag övningskör till brädgården och köper två handtag och en bit planhyvlad furu 44x33
Plockar också fram lite pappspik
Detta borde bli bra som utgångsmaterial!
10 min senare har jag byggt en långkloss
Till och med hyfsat ergonomisk.
Nu är det bara att kavla upp ärmarna och börja slipa
Men först lägger jag en svag dimma av svart sprej på dörren.
Det blir som en märkfärg så jag lätt ser var jag har låga partier efter första slipningen.
Ok, då kör vi
Jag slipar "nästan" ned till plåt och stannar där för att sedan lägga en ny spackling på de lägre partierna.
Dörren kändes ganska rak, men som ni ser så är det en del kvar att spackla.
Till min hjälp har jag också en "liten" kloss med det högtflygande namnet F-16.
Låter förtroendeingivande, eller hur!
Men när jag ska lägga spackling nummer två inser jag att blandningsblocket däremot inte alls har ett lika förtroendeingivande namn......
Nåja, bara att bita ihop och fortsätta spackla
Ingen skinndoft i den bilen på ett tag =)
SvaraRadera/Janne
Inte senare heller! Det är vinyl genomgående i Fruaprototyperna
RaderaIntressant...undrar om vågar sig på detta...?
SvaraRaderaTack för att du beskriver det så bra.