Translate

lördag 18 juli 2015

Tennspacklandet fortsätter

Eftersom badvädret låter vänta på sig så blir det istället desto större aktivitet i garaget.

Hårdkörning hela torsdagen och halva fredagen.

Tennspacklingar mellan front och framskärmar filade och även delvis kompletteringstennade.







Blinkersinpassning krävde lite kompletterande tenn innan jag var nöjd.












Jag beslutade mig för att tenna ojämnheter under stötfångarjärnen också.












I samband med detta så finjusterade jag skärmkanten och dess förlängning under fronten












Trösklarna och skärmarna finriktades och det blev ytterligare tennspackling i överkant på tröskel, bakre delen av framskärm, främre hörn på bakre skärmkanter och ett par ställen till.

..följt av ett evigt filande och finriktande.

Om jag är klar nu?

Nä, det är säkert ett par dags jobb till med tenn och riktning.

Men jag är definitivt ett stort steg framåt












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar