Translate

tisdag 21 juli 2015

Klart!

Nu är tennspacklingen klar på karossen. Jag har filat och slipat som en galning de senaste dagarna.

Sedan igår fick jag tennspackla ytterligare två ställen vid bakluckans inpassning.

Allt är tvättat med Metal Conditioner och slipduk och noga avtorkat.

Återstår att tenna motorhuvens kant och ett par kosmetiska tennspacklingar på dörrarnas stommar.












Sen borde jag kunna lägga på ett skyddande lager epoxigrund.










Som ni ser är det en hel del avfilat tenn på garagegolvet.



Jag sopade ihop allt och ställde det på vågen

Hur mycket väger det?

10 kommentarer:

  1. 0,5 kg gissar jag på. Kan du förtydliga lite Metal Conditioner o noga avtorkat. Hur gör man det bäst fuktad trasa eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snabb avpolering med torra trasor eller torkpapper

      Radera
    2. Ok då har jag gjort rätt då. Även om garaget doftar metalcleaner fortfarande.

      Radera
  2. Nä. Jag tror närmare 5 kilo..

    SvaraRadera
  3. Nä. Jag tror närmare 5 kilo..

    SvaraRadera
  4. 3,6 kg tror jag/Janne

    SvaraRadera