Translate

söndag 1 juni 2014

Tidsödande finlir med inpassning

Trodde ni att jag svetsat fast vänster framskärm permanent? Det trodde jag med!  Men så var det naturligtvis inte. Jag var inte alls nöjd med linjeringen mot fronten vid glipan för motorhuv. Bort med skärmen igen. Jag fick snitta upp, rikta med hammare och mothåll och svetsa igen. Återigen, det är X3 motorhuven som inte riktigt är anpassad för P1800 skärmar.

Men nu sitter den på plats igen. Det är fortfarande lite finriktning vid vägskälet skärm-front-huv. Men det linjerar bra









Sedan har jag ägnat mig åt de övre regionerna där skärmen möter dörr - A-stolpe och plåt framför vindrutan. Jag skulle ljuga om jag skrev att det går bra, men det går framåt. Ibland jävlas formerna med dig. Men nu sitter allt ihop som det ska iallafall.








Nu blir det fokus på strålkastare, blinkers och skarven under densamma.












Om det passar?  Nja, ungefär lika illa som på höger sida. Men det blev ju riktigt bra efter lite våldsam riktning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar