Translate

tisdag 3 juni 2014

Soppatorsk och svetsad blinkerpotta

Måndagskvällen bestod i tältresning hos Micke inför studentkalas. ..ja, vi skulle resa partytält alltså...ingen annan resning var det tal om...!.
Då bromsservot på min röda P1800 havererade på väg till SVIS på lördagen, så hade jag inget annat val än att backa ut X1 ur garaget.


 Jag noterade då att bränslemätaren rörde sig marginellt åt höger vid påslagen tändning. Jag tar med min lilla röda original extradunk i plåt med Volvo inpressat i sidorna för säkerhets skull.

Tja..jag kom kanske 10km sen var det soppatorsk, men jäklar vad mysigt det är att fylla på med den lilla originaldunken från 60-talet...man behöver inte ens tratt.  Så nu har X1 fått en välbehövlig vårmönstring på sisådär 50km. Den behövde det och den nya Frua-dragningen av avgasrören låter riktigt fint i Södra Länken tunneln med nedvevad ruta.

Väl hemkommen blev det en kort stunds svetsning på X3. Nu sitter även blinkerspottan permanent fastsvetsad. Stödring för insatsen är också klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar