Translate

torsdag 19 juni 2014

Justering av huvlås....fjortonde gången?!

Som sagt. Huven behövde komma ned lite... 2mm kanske  i bakre kanten. Låsbyglarna var max nedjusterade.










Jag gängade upp byglarna på bägge sidor ytterligare ca 3mm och bytte ut de gravrostiga muttrarna mot nya friska och återmonterade alltihop justerat.











Med stängd huv ser det riktigt bra ut. Höjden mot intilliggande kaross stämmer nu.


MEN...huvlåsets spak går inte över i låst viloläge. Först fattar jag inte varför, men efter en stund inser jag att huvramen på vänster sida tar i den lilla huven ovanför huvlåsets mekanism.

 Jag måste justera bort detta på något sätt. Oklart hur, men förmodligen får jag slipa av lite material på huvlåsets hävarm.

Lika bra jag monterar stoppgummin också redan nu så jag vet att allt fungerar tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar