Translate

onsdag 4 juni 2014

Backjobb

Igår gick det riktigt dåligt. ..eller rättare sagt jag trodde det gick bra fram till att jag tog fram mätlinjalen när jag var klar!  ..dvs efter en timme.

Jag svetsade fast fästringen till blinkers på vänstersidan utan att mäta ordentligt först.

När den är punktad så riktar jag in positionen så den inte sitter snett och får då en glipa på 1-5mm (mest längst ut till vänster). I det här läget borde jag ha mätt upp och jämfört position med höger sida. Gjorde jag det?  Nej nej...glatt bränner jag på med svetsen och mäter först efteråt. Nu hamnade den 6mm längre fram.

Nästa pass får jag kapa bort allt och göra en ny fästring...och framförallt rikta positionen först och kontrollmäta.

Som sagt.....det går snabbare på andra sidan, speciellt om man struntar i att mäta och bara kör på.

I matchen X3 - Svetsaren står det 1-0 just nu!

Jag orkade inte ens ta kort på eländet

2 kommentarer:

  1. Asch...Jag lider med dig. Du har härmed bevisat att även den bäste kan göra fel. På't igen!

    SvaraRadera
  2. sånt händer , Du jobbar på BRA ! / Peder Umeå

    SvaraRadera