Translate

torsdag 12 juni 2014

Bandslip

Jag fick låna en gammal bandslip av kompisen Ola. Det är hans farsas gamla Black&Decker. Av den klassiska gamla svarta sorten.  Inte körd på , tja 10-15 år kanske. Upphottad med vit lampsladd!

Efter bara nån minut luktar det lite brödrost, men det är väl som med gamla pensionärskörda bilar...den behöver väl bara blåsas ur lite på högvarv, tänker jag......fem minuter senare ligger den på uppfarten utanför garaget med en tjusig liten rökpelare från motorn!

Hur kunde jag tro att det här skulle fungera?

-Ola, vi får planera in en begravning. Tror du farsan din vill komma på evenemanget? Svart klädsel borde passa då det är en Black&Decker!

3 kommentarer:

  1. Jag har en elfil modell modernare över som jag gärna ger bort i utbyte mot ett besök i mitt garage=)
    Mina framskärmar krånglar =(
    /Janne G

    SvaraRadera
  2. Sedär,..att du har problem med framskärmarna tyder på garageaktivitet. Det är positivt. Jag ringer dig ikväll så bestämmer vi vilken kväll som passar.

    SvaraRadera
  3. Håller du med gravöl så kommer vi båda två :-)
    Annars kan jag tipsa om denna tryckluftspjäsen:
    http://biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/Verktyg/Slipmaskin/Bandslip-330-x-10-17393/

    SvaraRadera