Translate

måndag 9 juni 2014

Nationaldagens bilträff

Jag har noterat ett nytt beteende hos mig själv. Möjligen har det att göra med X3-renoveringen. Jag kommer på mig själv med att studera små detaljer på andra entusiastfordon.





En kul detalj som fascinerade mig i fredags var spolarmunstycken på en engelsk Alvis.




Ni vet de små kromade Trico spolarmunstycken som sitter på P1800....visste ni att det finns exakt samma typ fast supersmå?  Dom är mindre än hälften så stora, men bilen dom sitter på är större än en P1800...lite kul






Nästa detaljobservation gjordes på MC Collection i Sollentuna där vi samlades för Nationaldagsfirande.

 En av de utställda motorcyklarna hade exakt samma kulör på ramen som P958-X1 ska ha på karossen, dvs Turkos metallic. Hojen var en Ducati Paul Smart 1000.







Lika som tusan..












Glömde nämna att det var mellanstopp på Polistekniska muséet i Sörentorp innan vi kom till Sollentuna. Som P1800 entusiast fastnade jag ju framför denna fotosekvens som ska illustrera en extremt korkad omkörning plåtad av samtida trafikpolis omkring 1970. Det är killen med släpet som förmodligen blir av med körkortet!


Nä..jag har inte varit i garaget sedan i torsdags...men det fattar ni nog med tanke på blogginlägget









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar