Translate

måndag 2 juni 2014

Snabbare på vänster sida

Som vanligt går det undan när man gör samma moment på andra sidan.

Jag börjar vid huven och jobbar mig nedåt.

När jag är klar med skarven mellan huv och strålkastare passar jag in strålkastarpottan. Efter en del trixande inser jag att det blir enklast att centrera pottan med monterad kromsarg mot karossen.

..och där det inte går med svetstänger får man vara kreativ.......Tejp?  Javisst!

Efter att pottan fixerats kunde jag justera radien på skärmen runt om och sedan punkta ihop skarven mellan strålkastare och blinkers.

Med våld justerade jag öppning för blinkers, följt av finkapning och kant-i-kant svetsning mellan skärmkant och blinkers.

Sedan ritade jag in blinkerpositionen och fräste upp hålet och smackade dit lill-pottan.














Jag avslutar med en kall öl...


En Stone Ale!  Inte dumt..


2 kommentarer:

  1. Ale funkar tydligen till det mesta. Skall det inte vara synliga svetsskarvar på dessa?

    SvaraRadera
  2. Nej, man behöver inte hålla på och fabricera snygga synliga skarvar på Frua-prototyperna. Alla skarvar ska vara släta och tennade. Skarven under bakljus är till och med formad spetsig på elegant italienskt manér

    SvaraRadera