Translate

torsdag 5 juni 2014

Åtgärdat och klart

Jag lyckades kapa bort fästringen som hamnade fel och efter riktning av fronten så sitter den där den ska igen. Nu är det ett höjdfel på 2mm när jag jämför mellan strålkastare och blinkers mellan de båda sidorna, men det känns lite lagom och prototypmässigt.







Ser inte helt tokigt ut




















Sen har jag justerat skärmkant-frontkant med hjälp av en 6mm rundjärnsbit som jag riktade till lämplig böj.














Efter svets och slip linjerar det bra.





Sedan justerade jag hela underkanten med klubba och mothåll och nu linjerar hela kanten snyggt.

Då var det klart i frontpartiet. Återstår en del svetsning i bakre kanten av skärmarna mot dörrar och vindruta.


Men inte nu för idag är det P1800 tur med MHS/AHK från Riddarholmen till Sollentuna!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar