Translate

fredag 25 januari 2013

Fästen för säkerhetsbälten

Då golvet är ersatt på X3 så måste jag flytta över fästen för säkerhetsbälten och här finns ingen möjlighet att veta var dom skall sitta. Det finns lite fragment av golv runt fästplattan. Fästena är inte ens bortskruvade utan det räckte nog med ett litet ryck. Återigen är jag glad att detta är sparat.

Jag mätte in positionen från X2 både för dessa golvfästen och även placeringen av centrumfästet i kardantunneln.





Från början trodde jag nog att jag kunde beta av rost och återanvända ena delen av golvfästet, men det var för dåligt. Lika illa på bägge sidor. Jag gjorde nya med de gamla som mall. På undersidan av golvet är det en lös fästplatta med svetsade muttrar.
Amazonens originalfäste i form av knölen på bottensvällaren används inte och har efter bilden togs slipats bort och blivit igenlagt.


Centrumfästet fick jag skära loss och vända 180 grader så att muttern kom i rätt position

Bältena är av Volvos samtida utförande och det övre fästet är intakt innanför sidopanelen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar