Translate

lördag 27 maj 2023

Äntligen!

 Idag har Nappe på Mälarlack personligen lagt slutfinishen på X3 och jag har varit och kollat på resultatet.

Det blev fantastiskt bra. 

Otroligt skönt och en riktig milstolpe i projektet.

Nappe är väldigt nöjd då han efter avsyning endast kan hitta ett litet dammkorn på bakluckan som behöver poleras bort.

Nu får den vila och härda lite.

Kulören blir bra också tycker jag. Det är ju som jag berättat tidigare en Porsche kulör från 1951-1953 som heter Fischsilbermetallic kod 505. 

Upplevelsen är en diskret metallic effekt av äldre snitt helt utan direkt glitter. 

Kulören är en något mörkare silver som har svaga toner av grönt och blått.

Nu är det bara stötfångarjärnens kåpor, dörrgångjärnen och tankluckan som ska lackas i veckan. 

Vid hemleverans i kommande vecka får Nappe en bil tillbaka. Det är min 242 Evo som ska få ny kostym i silver metallic.

Som sagt - en stor dag för en bilnörd som jag själv - Champagne ligger på kylning!





6 kommentarer:

  1. Grattis !!!!! mvh Lennart. Som fick start på ES några sekunder i natt. Bränslepumps felsökning fortsätter 😀

    SvaraRadera
  2. ÄNTLIGEN! som Fylking skulle sagt.
    Grattis till ett stort steg . Helt klart läge för skumpa..

    SvaraRadera
  3. Det tog ett tag innan jag insåg att det inte var en glasskiva som låg på bockar på den andra bilden, utan en motorhuv. Snyggt jobb!

    SvaraRadera
  4. Grattis till att du kommit så här långt i återställandet av X3án. Bra jobbat!

    SvaraRadera