Translate

onsdag 17 augusti 2022

Fönsterhiss på gång

 Jag har nu justerat in kromlisterna på höger karossida så att det finns frigång för dörröppning mm. Dörrlås och öppningsfunktion är också klart. 

Nästa steg jag börjat med är att slutföra hissmekanismen för dörrglas.

Det nytillverkade dörrglaset är inpassat i skenan och jag har tillverkat en packning i 1mm gummiduk i kombination med två "snuttar" slang som packning för hålen i glaset.

Nästa steg är att montera detta i dörren och justera in glas mot styrskenan i ventilationsramen.

Jag har ordnat styrlister från Örebro Agenturaffär.

När allt sitter på rätt plats i dörren så gäller det att dra vajer för fönsterhissen och modifiera fäste för löpkugghjul och vevaxel till fönstervev. Detta då jag använder delar från Fiat 2100 -59 eftersom originaldelarna är bortom räddning.

Skillnaden blir ett löphjul på 70mm istället för 90mm. Dvs utväxlingen blir lite annorlunda.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar