Translate

onsdag 8 juni 2022

Stötfångarna.....jag vet inte hur många timmar jag lagt hittills

 Hade jag vetat vad jag vet idag, hade jag lagt betydligt mer tid på sammansättningen och sett till att rikta ALLT till perfektion innan jag svetsade på fästen.

Höger fram är nu omtennad och klar för andra....eller är det tredje kopparbadet? (bild 2)

Det blev ett par porer som vi trodde var smuts i tennet, men det var faktiskt hål på två ställen i TIG fogen. Undra på att kopparn inte fäste ordentligt!

Skulle man kanske röntga delarna innan kromning?

Höger bak försökte Olle addera tenn på i tre punkter, men fegade ur... ;-)  (bild 1)


Jag slipade ner och tennade upp på nytt med filning och slipning.  Tog 6 timmars slit... 

Nu är tre på vad jag hoppas sista förkoppringen och den fjärde hos Olle för slutpolering innan Nickel och Krom.

Tror jag lagt ca 15 timmars jobb sedan i fredags

Puh..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar