Det blev ett par utflykter till sadelmakaren Anders innan vi var överens om hur det ska bli med kederlist runt den så kallade kepsen över huvudinstrumenten.
Första idén att försöka göra detta med fast monterad keps förkastades snart och jag skar loss den från stommen och modifierade med extra fästen och drog ned sidorna förbi den platta delen av övre stoppningen...efter viss riktning av densamma och finkapning. Totalt tre olika versioner innan jag var nöjd
Vid provmontering så lirade inte svepet eller radien med mina gamla fotografier, dvs designen på kepsens framkant.
Efter lite funderande och tester med pappersmallar så lade jag till 15-20mm material mot föraren och ändrade designen på kepsen tills jag tyckte att det stämde bättre.
Man har helt enkelt stramat upp linjerna på produktionsbilarnas övre instrumentbräda för att enklare tillverka den i ett stycke. Det fick jag nu sota lite för då jag utgått från en produktionsstomme.
Den ursprungliga designen är mer explicit.
Den ursprungliga designen är mer explicit.
Men skam den som ger sig. Nu blev det snyggt med bra flyt i linjerna och en naturlig svepande skarv för kederlist.
Men jag fick limma och slipa foam tre gånger...puh
Det där kommer bli mkt bra, snyggt!
SvaraRaderaMvh Lennart