Translate

onsdag 1 juli 2020

Spackla tak

Finspacklingen är klar runt framrutans kromlist och jag fortsätter med taket.

Det var ett tag sedan jag riktade taket och det var en hel del skador som behövde riktas med hammare och mothåll och även ett par partier som jag fick krympa med hjälp av gassvetsen och kyla.

...så det är inget salsgolv jag börjar jobba med!

Första spacklingen blir fyra partier som behöver mest kärlek.

Första två spacklingarna är det pansarfil som gäller då det bara handlar om att räta ut ytor.

Efter varje spackling duschar jag lite med svart sprej för att efter filning kunna hitta de låga partierna som till exempel ytan jag pekar på i bild nummer två.

Vi spolar fram bandet sådär en fem spacklingar till bild nummer tre och då börjar taket kännas bra och borde vara redo för att lager epoxigrund efter vad jag hoppas är sista slipningen med långkloss.

.....återstår att se om jag får rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar