Translate

onsdag 31 december 2014

Superleggera fortsättning

För att massera sidorna använde jag en tub till hjälp och slog med planka.












När passformen stämmer lägger jag plåten åt sidan och ger mig på den bakre delen.






















Det verkar vettigt att förankra plåten där fästskruvarna sitter först och sedan sträcka ned den allt eftersom den formas. Det är fyra pyttesmå försänkta plåtskruvar.













Viss kompletterande hjälp av svetstänger, sen är det bara att massera plåten med plankan och träklubban.









Jag ser tidigt att den måste krympas på yttersidorna om nedre skruvarna där jag märkt med K.


X betyder klipp bort.













Sen startar jag upp gamle Eckold. Jag kör tre omgångar med utprovning mellan varven.















Efter en stund ser det riktigt bra ut.










Jag provar att montera ihop plåtarna med skruvförbanden.

Vips är det klart att finklippa och svetsa ihop.

Men nu är det dags för lite matlagning och partyförberedelser

Gott Nytt År på er!!

3 kommentarer:

  1. Tjusigt mäster! Gott Nytt! Mvh Lennart

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år! Och än en gång, tack för underhållningen.
    //Elof

    SvaraRadera
  3. Gott Nytt år Mark!
    Det ser bra ut det där.
    //Richard

    SvaraRadera