Här ser man att nederkanten är helt perforerad mot bagagerum |
Närbild från bagage på samma rostskador |
Jag kapade bort dålig plåt och fler skador dök upp efter blästring. Kanske inte helt oväntat.
Jag kunde punkta hålen i golvet genom att ha kopparplåt som mothåll.
Reparationsplåt över balk och till hjulhus gick så kvickt att knäcka till och svetsa i så jag hann inte ta kort
Reparationsplåt tillverkas av tre bitar som svetsas kant i kant.
Bortskurna delar används som mall för att få pressningarnas avslut på rätt ställe och rätt bredd
Nu sitter den på plats inklusive vinkelplåtar som hatthyllan sedan skruvas i
På höger sida räckte det med att fylla ett par urblästrade hål med kopparplåt som mothåll
Ska du fylla ett större hål med svets så är det perfekt att ha en kopparplåt på baksidan som "mothåll". Svetsmaterialet flyter ut mot kopparn och det blir en helt plan yta på baksidan
Även kanten mot bakrutan var rostangripen och behövde bytas ut till viss del.
Reparationsbit tillverkad och inpassad. Här hade jag god hjälp av Mr Schrink som jag tidigare presenterat.
Bara att svetsa fast och slipa av fogarna
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar