Translate

måndag 22 december 2014

Mer förberedelser för inredning

Efter avrostning i Strip-All visar det sig att den ena korgen till baksätets stommar är halverad.


Den måste ha sugit fukt i alla år, för den andra sidan är bara lätt ytrostig. X3 hade väl lite slagsida vid långtidsparkeringen utanför ladan i Alingsås.

Det är 6mm ståltråd från början och efter rengöring är det bara 3mm kvar på flera ställen....

Rullen med tråd antyder att jag kommer att göra en ny kopia.

Det måste ju hålla att sitta i baksätet, eller hur!

Jag har också klippt till aluminium för mitt lilla stolprojekt.

Det blir två delar som efter bearbetning svetsas ihop.  Jag trodde först det var bearbetat i ett stycke, men Bengt avfärdade det efter granskning.

En kant i kant svets av aluminium blir efter slipning och smidning med hammare och mothåll nästan osynlig, säger Bengt

Det är bara att hålla med... Det blir nog bra, men fan vet om jag inte skulle väntat med att grunda rörstommen....epoxigrunden kommer att bli skavd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar