Translate

torsdag 4 december 2014

Den förintade spännrullen

Minnesgoda läsare kommer nog ihåg mitt missöde i Strip-All badet. Jag sänkte ned ruthissen till ena dörren utan att tänka på att spännrullen för vajer var i gjuten aluminium.  Jo...den förintades helt på 24 timmar.

Sen har jag lagt ut lite krokar hos kompisar att jag behöver en ny.

Vet ni vad som hände igår?  Jag letar efter nån elkomponent för att fixa spotlights med trasig trafo när jag plötsligt hittar en spännrulle. Exakt lika stor!!! I gjuten aluminium!!! NOS - New Old Stock!!!

Den låg i garaget där 61an står.

Jag minns ju när jag ser den - den var en del av innehållet i den "hemliga låda" som jag köpte på SVIS för två år sen. Kan den vara till PV?  -ingen aning

Undrar vad jag mer har för bra grejer i gömmorna som jag glömt bort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar