Translate

måndag 15 december 2014

Härdat glas till sidorutor

Jag har börjat ta tag i glasfrågan igen. Flera av sidorutorna i härdat böjt glas är krossade sedan länge.

Idag pratade jag med en kille som heter Vincent på ett företag i Holland som tillverkar och säljer utrustning för glastillverkning - Blokkiln heter dom. Jag har tidigare fått tipset av produktionschefen på Gfab i Kalmar som tidigare tillverkat prototypglas åt Saab.

Vincent hade en kund i Holland som han skulle skicka kontaktuppgifter på. Dom trodde han skulle kunna hjälpa mig med nytillverkning. Vi får se vad det leder till.

1 kommentar:

  1. Jag har liknande problem då dörrglasen till min bil har utgått och inga begagnade finns. Jag frågade i Finland men man måste köpa några dussin av varje om man vill ha härdat glas. Laminerat glas är enklare att få tag på i enstaka antal. MVH///C311/Thomas

    SvaraRadera