Translate

tisdag 23 december 2014

Blir inte motordelarna klara innan jul?

Nej...eller jo allt utom en detalj. Jag och frun var och handlade julklappar i fredags när telefonen ringde. Eftersom hon såg på mig att det var ett allvarligt samtal frågade hon vem som ringde.
- Det var Jocke som ringde och sa att han inte var riktigt nöjd med min stake.
För ett ögonblick såg hon lite förvirrad ut vilket föranledde mig att berätta lite mer...

Det blev ett litet bakslag vid balanseringen helt enkelt. När Jocke skulle viktjustera vevstakarna visade det sig att en av dom såg lite konstig ut och vägde 17-18 gram mindre än de tre andra. Märkligt eftersom dom kommer från samma motor. Vi konstaterar att det bästa alternativet är att försöka hitta en ny vevstake

Det är i det läget man börjar hårdringa till alla kompisar där det kan ligga B16 motorer! ....medan frun fortsätter att handla och jag bär påsar.

Napp hos min kompis Jörgen direkt. Jag köpte en hel motor som enligt uppgift ska ha varit monterad i en Rolba Ismaskin !!

När min fru någon timme senare frågar om vi köpt allt vi skulle så rabblar jag upp alla julklappar på listan och en B16.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar