Translate

torsdag 7 november 2013

Yrke - Stansoperatör

Nu ska jag väl inte raljera över andra yrkesgrupper....men gud vad tråkigt arbete jag utförde igår. För egen del var det nog också ett rekord i antal gjorda hål per tillfälle. Jag ägnade en hel timme åt att BARA stansa hål med handjagad stanstång. Ca 550-600 hål i nya mellanplåten till motorhuven blev resultatet. Den ska ju pluggsvetsas mot ramen. Svetsningen kommer att bli lite roligare...Det kvarstår ett par hål som jag får borra då stanstången inte når alla ställen i hörnen.









Jag började med att testa ramens form mot ytterplåten en sista gång. Jag vet att jag testat detta tidigare, men jag är lite nojjig med passformen..  OK, den verkar linjera bra!











Sen passade jag in mellanplåten mot ramen exakt där den skall svetsas fast för att kunna ritsa positionen på mellanplåten. Detta för att de stansade hålen ska hamna exakt rätt.










Efter detta var det då dags för det öken-tråkiga stansandet som nästan...men bara nästan...gav mig blåsor i händerna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar