Translate

onsdag 13 november 2013

Huvjävel...fortsättning

Det funkade inte att lägga klossar och pressa med kroppsvikten. Den är för styv. Men nu har jag lossat de tre pluggsvetsarna...hm, tur att jag inte gjorde fler! Och då ploppar ju skinnet tillbaka till "rätt" position. Bra!

 Med motorhuven provmonterad så kilar jag in lämpligt antal träkilar och fixerar formen där den ska vara.

Nästa steg får bli att punkta på en tillfällig ram som håller bakre delen av ytterplåten i exakt position. Sedan när den sitter på plats får jag rikta huvramen. Det vettigaste sättet är nog att snitta upp underramen 75% på ett par ställen - rikta - och svetsa ihop. För att sedan kunna ta bort den tillfälliga ramen.

Eller är det nån som har nåt annat förslag?

2 kommentarer:

  1. Vad tror du om att värma med svetsen? På samma sätt som du gjorde när de bockades första gången, /Richard

    SvaraRadera
  2. Eftersom tålamodet fick en törn har jag kapat ett par snitt och justerat istället. Det blir bra!

    SvaraRadera