Translate

fredag 8 november 2013

Turen är med mig!

Vissa av Er kanske minns mitt inlägg från augusti där jag fick reda på att den ursprungliga växelspaksknoppen på P958-X3 kom från Volvo PV60.  Jag tror till och med att jag utlyste hittelön...

För en tid sedan var jag ute med min röda P1800 -61 i ett ärende till Biltema. Samtidigt som jag svänger in på parkeringen så kliver en äldre herre ur en mörkblå PV60. Som en skänk från ovan...Jag fattar ett kvickt beslut att parkera bredvid honom och vi börjar naturligtvis beundra varandras bilar. Hans PV60 är jättefin. Efter nån minut är jag ju tvungen att berätta för honom om X3 och att jag söker en PV60 knopp i benvit bakelit.......

Hm..säger han ..Möjligen har jag en sån liggande. Vi hörs ett par gånger på telefon utan att han hittat den. Jag börjar ge upp det spåret när han plötsligt ringde upp häromdan.

Han har hittat en knopp!!!!  YES!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar