Translate

tisdag 12 november 2013

Huvjävel..

Jag tycker att jag provar passform, mäter och är noga. Men uppenbarligen inte tillräckligt. Jag testade nämligen inte motorhuvens ram i karossen efter mellanplåtens montering innan giftermålet med ytterplåten.
 

- Jä*la Sk**huv!!  


Ni ser ju hur fint den linjerar i bakkant.....

Ramen har sträckt sig av pluggsvetsningen eller av mitt jämfotahoppande när jag "justerade" krysset...eller en kombination av bägge.

Man kommer in och morrar lite lagom till 22-nyheterna på TV och då brukar min bättre hälft komma med påståenden om att det är min hobby och att jag bara håller på för att det är kul.

Man biter ihop och gillar läget. Hon har ju rätt!

...men framtill lirar det bra om jag justerar fram fronten 5mm och det är ju glädjande!


2 kommentarer:

  1. Ajdå, det såg inte roligt ut.
    Men vad tror du om att lägga huven med uppsidan neråt med två reglar efter långsidorna på huven.
    Sen en 80-90 kilos vikt som gungar på kanten, det borde göra susen.../Richard

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag testade naturligtvis det, men den är för styv

      Radera