Translate

torsdag 7 november 2013

Registreringsskylt bak

Jonas har tidigare beställt nya registreringsskyltar till X3 som legat på hyllan ett par år innan jag köpte bilen. Men den bakre kommer ju inte att få plats efter ombyggnaden till Frua-utseende...
Jag har mejlat med transportstyrelsen och argumenterat för att få en mindre Registreringsskylt bak på X3. Dom ville ha ett foto på bilen där man ser att en normalstor skylt inte får plats.

-Kan dom väl få tänkte jag och tog ett foto med X1 som förlaga och mejlade in. Det borde funka...

Ett par timmar senare damp det ner ett beslut att jag får mindre registreringsskylt 300mm x 100mm på posten om ett par dagar.

Smidigt!

Transportstyrelsen kommer ju att lägga till EU-fält till vänster på registreringsskyltarna efter nyår och det känns lite för modernt för en klassiker. Genom att beställa nu, slipper jag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar