Translate

torsdag 16 juni 2016

Jag letar efter en sak och hittar en helt annan

Även om jag nu försöker hitta en annan bättre styrsnäcka så vill jag ha koll på alla detaljer.

Döm om min förvåning när jag hittar varenda liten ytbehandlad detalj och samtliga NOS delar för renoveringen.

Det enda som verkar lite mystiskt är att de fjädrande M8 brickor som avser locket är av en mycket bredare sort än de som ursprungligen satt på. Trots rätt art nr på påsen...

En snabbkoll på Sieverts katalog visar att dom har en med mindre ytterdiameter. Jag köper såna istället - KBA FZB heter dom på "brickspråk". De större i påsen med rätt art nr ser helt fel ut. Felplock på Volvo!!

Sen börjar jag inventera mellanarmens alla detaljer och hittar nästan allt - det som jag inte hittar är kronmuttern i UNC 9/16 dimension....

Den liknar den på översta bilden som har fel gänga.  Jag har ytbehandlat den...men var ligger den?

MEN....gissa vad jag hittar när jag letar efter muttern?   Jo, de saknade stänkskydden till framhjulsnaven som jag tidigare efterlyste!

Dom låg på helt fel ställe måste jag säga - vem har lagt dom där?  Jo, ni fattar va..svårt att skylla ifrån sig...

Efter en glasblästring ser dom riktigt bra ut, men det är ett litet hål i den högra ser jag

Jonas R hade visst en bättre, så det löser sig

Som ni förstår innebär en helrenovering ett visst mått av både glömska och letande  :-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar