Translate

lördag 22 december 2018

Vänster framskärmslist får en avslutning


Mellan julbestyren gäller det att få lite avkoppling i garaget. Sånt är viktigt

En liten ändbit ska tillverkas och lödas på plats

Lagom jobb för en timmes paus i garaget

Först en liten pappersmall med betoning på "liten"

Går ju knappt att hålla i den....


Nåja, snart har jag skurit till en förlaga i 1,5mm mässing.

Fram med silverlod och gassvetsen



Pang på  så sitter den på plats.

Jag gjorde som sist - jag riggade upp listen mot väggen i rätt vinkel med den lilla ändbiten mot arbetsbänken.

Sedan var det bara att fästa den med en punktlödning och finjustera

Jag löder från bägge håll och slipar rent när det kallnat

Det blev "lagom" mycket silverlod kvar när jag avslutade jobbet...man är ju gärna lite ekonomisk med silverlödning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar