Translate

söndag 23 december 2018

Japanska Hjulklappar

 En av bilarna som stjäl lite tid från X3 är min Datsun 240Z och nu har jag ordnat lite hjulklappar även till denna körglada lilla Japan.

Nyklädda stolar bland annat.

Med nytillverkad stoppning som kommer ifrån - håll i er nu......Karachi.

var ligger det tänker ni säkert?

..och hur gick det här till?

Först köpte jag vinylklädseln från en firma i USA.

Sen tyckte Anders (min förnämlige sadelmakare) att jag borde skaffa ny stoppning då den krympt och torkat sedan 1972 i Californiens sol.  Det var den dåliga nyheten. Den bra nyheten var att det finns nytillverkad stoppning på Ebay

...det verkade vara en firma i USA som sålde den..billig frakt och allting. Jag beställde för leverans till kompisen Chris i Portland USA som vanligt.

Chris messar mig dagen efter beställningen och säger att en indier ringde honom och undrade om han inte skulle ha vinylklädsel också...

Märkligt sa jag..

Men det visade sig som sagt vara Karachi i Pakistan han ringde ifrån.

Detta är nog en av mina mindre klimatsmarta inköp med tanke på transportvägen.

Karachi - Förenade Arabemiraten - Los-Angeles- Portland- Los-Angeles (igen) - Panamakanalen - över havet till Bremerhafen för vidare transport till Stockholm....och mitt garage

Jösses!

Men det blev snyggt som tusan. Anders har även sytt nya mattor, bagageklädsel och bagageremmar som ska skruvas fast i mellandagarna

...men när jag och Stefan tillverkar prylar till X3 är det ju närodlat iallafall

God Jul på Er alla garagetomtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar