Translate

onsdag 19 december 2018

Det rör sig framåt och jag får tillfälle att kapa och svetsa lite till på X3

Bygeln till reservhjulsfästet är bockad till rätt radie och överlämnad med varm hand till Stefan som kommer att bearbeta delarna de närmaste dagarna.

Så - raskt över till något helt annat nu när ångan är uppe i garaget.

Jag har inte helt fått till övergången från nytillverkad övre dörrlist på vänster sida till den stora svepande bakre listen som går runt hela taklinjen.

Hur jag än justerade den bakre listen så ville det
inte bli en snygg övergång och det som retade mig var att den Frua-tillverkade listen satt illa.

Min nytillverkade på dörren satt som en smäck och man kunde inte justera den då karossen mot dörr passar klockrent efter mina justeringar.

Efter lite svärande insåg jag att det är karossen under listen som tar emot och omöjliggör bra passform.

Några kirurgiska ingrepp senare har jag sänkt karossprofilen omedelbart under listen 2-3 mm och vips - nu blev det riktigt bra övergång mellan listerna.

Underbart och dessutom kul att svetsa lite.

Det tar aldrig slut :-)






1 kommentar: