Translate

söndag 23 december 2018

Reservhjulshållaren

Ni är förstås nyfikna på hur det gått med reservhjulshållaren?






Väldigt bra faktiskt!








Tack vare min kompis Stefan i egen hög person!

Han har tillverkat en planförsänkt skruv och en sprint, fräst, borrat och gängat lite.

Vips så blir det ett strålande resultat

Ni som vet hur min egen pelarborr ser ut förstår att precisionen inte är tillräcklig


...sen kanske det spelade in att jag hade ATV-prylar från USA till Stefan som "gisslan" i mitt garage

He-he!



Nu är det "bara" lite småjusteringar och ytbehandling kvar.

Bygeln är lite för lång och måste kortas en aning samt att de inre hörnen i bygelns övre del måste göras skarpare. Dom tar i godset på den nedre mässingsdelen.

Man är ju galen som lägger så här mycket jobb på en reservhjulshållare.....

Men den är ju så snygg och nu har jag ju alltid en god anledning att öppna bakluckan på bilen.

Det här får bli årets Hjulklapp till X3




2 kommentarer: