Translate

torsdag 25 februari 2016

Puts

Jag är störd av andra projekt nu, bland annat bygge av skoförvaring åt frun. Om jag la in bilder på det och Om era fruar/flickvänner skulle läsa min blogg skulle ni bli upptagna med liknande projekt!

...och det vill ni ju inte, eller hur?

Som ni förstår stjäl detta värdefull garagetid, men det gälla att jobba sig mot plus...

Långsamt blir B16B motorn iallafall mer och mer komplett. Igår roade jag mig med att snygga till alla mässingsdetaljer. Sedan tidigare var dom tvättade och borstade....men det var ändå lite ojämn finish som det kan bli av äldre borstade metallföremål. Lite flammigt sådär....ni vet vad jag menar


Så jag testade att glasblästra.

Jag tror inte jag ens behöver nämna att det är den högra anslutningen som är glasblästrad...

Testade sen att borsta upp finish för hand med en mässingsborste.

Det blev ju över förväntan!

Så då åkte kylarkran, kran på block, anslutningar till värmerör mm igenom samma behandling.

Nästan för fint, men med ett par mil på motorn kommer nog lite naturlig patina med tiden
Glasblästrat


Höger del borstad

Alla delar borstade

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar