Translate

tisdag 23 februari 2016

NOS

Nu sitter generatorn på plats med NOS fläktrem, NOS remskiva, NOS stag, NOS brickor och gummi mot blocket mm

Går ju nästan inflation i den där förkortningen - New Old Stock!

...och frågan är hur länge fläktremmen håller?

Den är ju tillverkad av Continental för Volvo på 50-talet....

Men snyggt blir det iallafall

Jag har dessutom spikat lite!

Märklig känsla att ta fram hammaren och börja spika fast saker på en renoverad motor...men det är två små drivnitar som ska slå fast den nya id-plåten.

Kanske onödigt, men jag droppade i lite hård gänglåsning först.





Det blev ju tjusigt värre!













Startmotorn som också är renoverad fick samma kosmetiska behandling som generatorn.












Sen har jag en efterlysning igen - jag behöver en bra skvalpplåt som sitter mellan oljefilter och block. Den jag har är deformerad.  Lika den som ligger på reservdelskatalogen i bild.

Sen skulle jag vilja ha bättre begagnade eller NOS hållare och tätning position 14 och 15 på bilden för Mann-filterburk

Kan ni kolla om ni har nåt av detta så öppnar jag gärna plånboken :-)

3 kommentarer:

  1. Upptäckte att du har olika text på bultar till vattenpumpens remskiva!

    SvaraRadera
  2. Du har för lite att göra på jobbet, Micke!

    SvaraRadera