Translate

torsdag 18 februari 2016

Dörrstoppar

Lite småjobb igår

Jag har sedan tidigare fixat nya dörrstoppar

...eller vad kallar man dom för?  Det är liksom en bromsfunktion som är fjäderbelastad inbyggd och dom är monterade i framkant på dörren.

Den del som jag nog egentligen kallar för själva dörrstoppen löper igenom dessa och fastnar i ändläget vid fullt öppnad dörr.

Jag tror ni vet vad jag menar






De nya jag skaffat är "nästan" helt lika som de gamla på X3 och enligt uppgift till Volvo Duett?

Men även om funktionen är exakt lika så skiljer en del mått.

Jag justerar hålbilden, försänker och kapar av en bit av kanten på baksidan för att dom ska passa exakt i dörren







Först tänkte jag linjera skruvspåren innan jag tog bilden.......

Sen sansade jag mig och drog åt :-)



Klart!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar