Translate

tisdag 23 juli 2013

Småplock

Den del av motorhuvens stomme där fästet för huvstaget skall sitta är dessvärre bortrostat. Jag måste tillverka ett fäste till motorhuven. Efter måttagning på X2 för att veta position så ger jag mig i kast med att tillverka ett fäste. Utseendemässigt är det lika som bakluckans och det är ju intakt. Bara att kopiera med andra ord.





Jag hittar ett vinkeljärn i skrotlådan med rätt dimension. Bara att kapa bort en bit av lämplig storlek. Sen slipar jag till den identisk som bakluckans fäste. Notera den lilla midjan, typiskt italienare att designa även så här små detaljer.





Sen behöver jag en liten bit M8 gängstång, en 3mm tjock bricka och en rörstump som passar över M8 gängorna och har rätt ytterdiameter för stagets hål.

Men problemet är ju att det blir badväder hela tiden så garagepysslandet blir lite lidande.

Nästa tillfälle ska jag svetsa ihop detta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar