Sen börjar man som vanligt flacka runt med blicken i garaget för att hitta nåt med lämplig radie att böja mot.
Häng med på renoveringen av en unik Volvo! En av tre handbyggda prototyper som knackades fram av Carozzeria Pietro Frua i Turin 1958 för Volvos räkning. Den har rostat länge nog nu och förtjänar att komma ut i sin forna glans. Alla är på mig och tjatar om hur det går.... Nu kommer ni att kunna följa med på den resan. Mycket nöje!
Translate
fredag 5 juli 2013
Breddning av främre huvram
Men en u-profil redo så började jag fundera på hur jag enklast bockar till den. Testade först att värma med gas-svetsen för att se hur den rörde sig, men det hände inte mycket med formen.
Sen börjar man som vanligt flacka runt med blicken i garaget för att hitta nåt med lämplig radie att böja mot.
Breddningen ska ju sitta på insidan av huvramen, men det slog mig snart att jag kan använda den yttre kanten som mothåll medan jag värmer och bockar till u-profilen. Det är ju samma sväng.
Jo, det går riktigt bra visar det sig. Jag värmer med gas-svetsen och formar med svetstång och snabbtving.
Blev helt okey. Lite finjustering nu sedan kan den svetsas på plats
Sen börjar man som vanligt flacka runt med blicken i garaget för att hitta nåt med lämplig radie att böja mot.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar