Translate

torsdag 4 juli 2013

Huvramen börjar bli snygg

Nu är jag i full färd med att kopiera alla utseendemässiga detaljer för motorhuven. Den nya undersidan måste ju bli identisk med den kasserade stommen som plåtkonstnärerna på Frua en gång skapade.

Först svetsar jag i en plåt som täcklock för krysset.

Jag svetsar försiktigt och med stommen uppspänd så att inte höjden på krysset rör sig.












  • Snyggt kryss klart.  Check!












  • Snygga bakre ytterhörn klart. Check!











  • Snygg avrundning och plats för huvlåsbyglar klart. Check!










  • Breddning av främre ramdel vid gångjärn klart? Nej!


 Nä..det får bli nästa gång. Men jag har kapat till en profil som skall formas till och passa som breddning på insidan. Det är en likadan rörprofil 15x30 som övrig ram, men jag har kapat den på längden till 15x15.

Jag har en bit av gamla stommen som mall för hur breddningen skall de ut. Den börjar bredda redan innan kryssprofilen ansluter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar