Translate

tisdag 18 oktober 2016

Vänster stötfångarhörn

Förväntningarna infrias inte på vänster sida.

Jag hade ju som vanligt en förhoppning om att vänster sida skulle gå kvickt att få till eftersom jag redan gjort samma moment på höger sida.

Så var det inte!!

Man kan konstatera att höger sida hade lite mer fri positionering efter mått från X2. Vänster sida försökte jag sedan "tvinga" till exakt samma position.

Efter nån timme fick jag ge mig och "släppa sargen"

Det är ett par millimeter här och där när jag kontrollmäter, men som tidigare sagts...det är en prototyp.

Efter den insikten svetsar jag dit ett fästöra på T-järnet och fixerar stötfångaren.

Jag har medvetet valt att ha lite mer frigång mellan grillsarg och horn som ni ser.

Detta är mitt tips även för produktionsbilar.

Det som är kvar att göra på vänster sidas stötfångare är sidofäste och en lättare justering av kanten för bättre linjering mot kaross.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar