Translate

måndag 10 oktober 2016

Fortsättning av stötfångarinpassning

Ni kanske trodde jag var klar med höger sida fram?

Jo, den sitter ju där, men klart är det inte

T-järnet måste kompletteras och ett nytt sidofäste tillverkas och monteras.

Innan det måste jag också fixera exakt position.

Till min hjälp har jag måttreferenser från X2 och bilder.

Jag börjar med komplettering av något som ser ut som spöket laban

Nämligen en mall som sen blir stål och sedan bockas och passas in på T-järnet för att utgöra övre fäste








Den lilla enfasmiggen pallar inte detta, så jag gassvetsar













Lite svets och slip på det!













Aj !!!


Vem ska jag skylla på nu?











Nåja. sedan är det dags att göra nytt sidofäste.

Jag gjorde ett fäste som principiellt hade fungerat, men efter noggrann koll på X2 så gör jag om det av "kosmetiska skäl"

Principen är att det ska vara en skruv M8 från insidan med en skumgummitätning mellan fäste och kaross.
Jag ska fixa en kragad plastbricka mot karossen som skydd. Den kommer inte att synas efter montering.

Först gör jag ett fäste i aluminium som prototyp, sedan när jag är nöjd för jag över det till stål















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar