Efter justering får jag borra hål och svetsa på en mutter.
Sen ska jag kapa till en täckkåpa i aluminium även till vänster sida.
Även om det är tidsödande så är det riktigt kul med all nytillverkning av komponenter.
topp på 242 Turbon.
Låt oss kalla det stor-service...
Jag kan säga att det var välbehövligt att gå igenom mekaniken. Efter ett par timmars skruvande kan jag nyktert konstatera att han som skruvat med den här bilen tidigare inte har varit speciellt noggrann.
Det jag reagerar på är snarare att svänghjulets remskiva satt löst...generatorns övre fäste hade ingen skruv alls.... komponenter sitter fast med tre olika sorters muttrar..bakre insugsmuttern saknas...elkablar är slarvigt skarvade...Så där håller det på.
Alla såna fynd stärker mig i tron att detta är nödvändigt.
Ska jag ha kvar den här kärran måste jag ju kunna lita på den
Svänghjulets remskiva..? Va?
SvaraRaderasorry...jag menade naturligtvis vevaxelns främre remskiva. Svänghjulet verkar sitta fast, gudskelov. Även kopplingen känns riktigt bra. Jag skrev fel.
Radera