Translate

måndag 10 oktober 2016

Diverse pyssel

Ingen kan beskylla mig för att ha enformigt hobby-pyssel just nu.

Ena stunden håller jag på och svetsar Jonas skärmar till veteransläpvagnen.  Nya nederkanter, reparerade fästkanter, igenläggning av hål, riktning och lite tennspackling.

Nästa stund är det 242 Turbo-pyssel

Jag har gjort en utvändig översyn av bilen.

Den var bland annat svagt frontsmälld och hade en buckla i huven, höger skärm och frontplåtarna och sannolikt stötfångaren är utbytta.

Inga stora grejer, men det ska fixas. Vid närmare granskning var springan i nederkant mellan höger dörr och skärm obefintlig.
Skärmen har rört sig vid smällen.

Jag lossade alla skärmskruvar och parkerade vid eken i tomtgränsen.

...ja..ni fattar  Hehe

Det var bara att spänna upp remmen och dra fast skruvarna





Sen är småbucklor riktade och epoxigrundade samt all belysning åtgärdad

Nästa grej på att-göra-listan är nytt avgassystem inklusive katalysator

Nu ser den betydligt fräschare ut än innan.

Jag ska lägga i lite färg på några ställen också. Jag fick nämligen med en liten amerikansk majonäsburk med pistagegrönvit färg...









Sen raskt över till X3 och stötfångarinpassningen!





1 kommentar: