Translate

onsdag 9 september 2015

Mer förberedelser

Jag har kollat vätskor, underhållsladdat batteriet och liknande pyssel. Dessutom kompletterat min lilla "Turist-sats" med reservdelar som kan behövas i händelse av problem. Brytare, lock, kondensator, bränslepump, laddningsregulator, stift mm samt en bra laddning verktyg, tejp, straps, bränsleslang osv.

Nu står bilen hos Peter (glasmästarn) för att bli kompletteringstätad i fram- och bakrutelisterna. Det blev inte helt tätt från början. Det har funnits på "att-göra-listan" i tre år nu.








...och förstås - ett tidstypiskt S-märke!






Sponsrat speciellt för europatrippen av Johan i Kungsbacka.

Tack, Johan!                                  Elegant!



...sen har jag försökt kontakta Volvos reseklubb i Göteborg för att få lite tips inför resan.

Jag har ju deras eleganta vagnmärke i grillen på 61an

Men i växeln verkar dom inte veta vad jag pratar om.....

Är Volvo Travel Club nedlagd?




  





1 kommentar:

  1. Låter som härliga förberedelser.
    Hoppas du får stålande soksken på din resa.
    //Richard

    SvaraRadera