Translate

tisdag 8 september 2015

Förberedelser

Just nu händer inget alls med X3 sedan ett par dagar tillbaka. Jag ägnade hela söndagen åt att städa garaget där min 61a står parkerad och där X3ans motor också står uppställd i sin motorbock.

Man kommer till en punkt när det bara inte går att jobba längre...jag tror ni vet vad jag menar.

Jag var förbi den punkten med marginal....

Jag har börjat förbereda 61an lite. Kontinentvagnen ska få bekänna färg och nöta lite mer asfalt än vanligt. Vi åker snart ner och hämtar glasrutorna i Holland.

Den fick Lokari innerskärmar monterade igår kväll.

Det var inte en dag för tidigt. När man kört i regn i landsvägsfart (70+ och mer) med svag uppåtlutning så har det runnit ner vatten på smalbenet tidigare. Runnit...inte droppat!

Jag sprutade dom med svart body. Dels för att få lite ljuddämpning och för att få ett snyggare utseende.

Jag körde min vita 63a i alla år med Lokari och dom gör stor nytta. Jag monterade ner dom ett par gånger och inspekterade.

Det var som nytt bakom och läppen i framkant drar upp luft genom hjulhuset och torkar ur eventuell fukt

Enkla att montera och bra passform. Framtill tillverkade jag ett rostfritt fäste mot bakre stötfångarjärnets skruv. Baktill räcker det med en plåtskruv. Hålet för plåtskruven är enda åverkan och det kan jag leva med.



4 kommentarer:

  1. Snyggt och klokt, det blir detta även på ESn och det efterlängtade smarta magnetverktyget för att fylla små hål med svets, nu är nästan alla redan fixade men några mindre snygga lagningar kan ju göras om... Den där lilla kopparbiten jag använt blir j-t varm snabbt // Lennart

    SvaraRadera
  2. Jag behöver sådana också, börjar inse detta.

    SvaraRadera
  3. P1800 är inte den enda bilmodell med idiotiska hjulhus. Kolla in en Porsche 356 bak vid tillfälle - grussprut och skit från vänster sida kan leta sig över till höger sida vid hård kurvtagning i utrymmet mellan motorluckan och nederkant på bakrutan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Porsche 911 också. Det dröjde 25 år innan det fanns några innerskärmar i hjulhusen. Sparklådorna var öppna i framkant men slutna baktill. MVH/C311///Thomas

      Radera