Translate

torsdag 17 september 2015

Gångjärnen ...igen

Nu har jag även justerat höger gångjärn till bakluckan så att det finns frigång mot karosskanten vid fullt öppen lucka.






Faktum är att jag fick ta ytterligare lite mer på vänster sida också.



Vilket ledde till lite mer påsvetsning av material.













..och mitt i alltihop så drar jag sönder gängorna på pinnbulten till det vänstra. Bara att byta ut den.











Men nu öppnar luckan bra och framförallt med bra frigång till karossens kant.













Det som återstår nu är överkant av karossen mot bakrutan.












Jag är inte nöjd med karosskanten. Luckan är däremot bra nu. Jag kan pressa upp karosskanten, men den åker tillbaka. Jag har ingen stor lust att tenna upp detta.

Hm..Tror jag lägger två snitt med tunn kapskiva i karossrännan - pressar upp kanten till rätt nivå - för att sedan svetsa ihop i rätt läge.

Jag som trodde jag var klar med karossmodifieringar ;-)

Men är jag noga nu så blir lackförberedelser enklare. Svetsaren och han som ska slipa spackel är ju samma person - dvs undertecknad-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar