Jag har nu kapat bort en remsa vid låsets bygel på karossen för att matcha låset på luckan.
Det komiska är att jag breddade denna tidigare. Nu är jag ungefär tillbaka på ursprungligt läge.
Låshaspen fjädrar och på bilden till höger måste jag höja bygeln lite så att haspen griper tag i bygeln.
Nästa steg var att justera springan mot karossen i bakre kanten och på sidorna. Det var ganska bra....men ni vet ju hur det brukar bli...
Luckans bakre hörn var lite för "sluttande nedåt".
Jag gjorde ett mothåll av ett plattjärn och böjde det efter luckans sväng och började rikta de kanske 2mm som den skulle upp.
Men två och en halv stav senare så är ojämnheterna tennade med råge.
Båda sidorna får smaka samma behandling, totalt fem stavar.
Tusan...jag får revidera den där tenn-spån-tävlingen som Richard vann
Fila tenn är riktigt svettigt och man blir tvungen att justera vätskebalansen.
Din tennförbrukning har långt kvar till italienska, lågseriekarosser. MVH/C311///Thomas
SvaraRaderaEftersom det är en italiensk lågseriekaross så måste jag ta din kommentar som en komplimang!
RaderaMen det är klart... Vad jag fått till på ett år har ju dom klarat på ett par veckor
Det brukade vara minst 20-30 kg på dessa stålkarosser. Karmann gjorde likadant. MVH/C311///Thomas
Radera