Translate

måndag 28 september 2015

Ännu mer tenn

Ni som trodde jag var helt klar med bakluckan hade fel  ;-)



Jag har nu kapat bort en remsa vid låsets bygel på karossen för att matcha låset på luckan.



Det komiska är att jag breddade denna tidigare. Nu är jag ungefär tillbaka på ursprungligt läge.

...och naturligtvis fick jag kapa två gånger eftersom jag fegade lite första gången.





Låshaspen fjädrar och på bilden till höger måste jag höja bygeln lite så att haspen griper tag i bygeln.





Men nu fungerar det som det ska.


Nästa steg var att justera springan mot karossen i bakre kanten och på sidorna. Det var ganska bra....men ni vet ju hur det brukar bli...

Luckans bakre hörn var lite för "sluttande nedåt".

Jag gjorde ett mothåll av ett plattjärn och böjde det efter luckans sväng och började rikta de kanske 2mm som den skulle upp.

Efter en kvart gav jag upp och började plocka fram tenn och gasolflaska.  Kanten är stabil som en stridsvagn.





Men två och en halv stav senare så är ojämnheterna tennade med råge.

Båda sidorna får smaka samma behandling, totalt fem stavar.

Tusan...jag får revidera den där tenn-spån-tävlingen som Richard vann

Men nu är det istället riktigt bra passform....men det tog ett par timmar extra.

Fila tenn är riktigt svettigt och man blir tvungen att justera vätskebalansen.









Puh!

3 kommentarer:

  1. Din tennförbrukning har långt kvar till italienska, lågseriekarosser. MVH/C311///Thomas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom det är en italiensk lågseriekaross så måste jag ta din kommentar som en komplimang!
      Men det är klart... Vad jag fått till på ett år har ju dom klarat på ett par veckor

      Radera
    2. Det brukade vara minst 20-30 kg på dessa stålkarosser. Karmann gjorde likadant. MVH/C311///Thomas

      Radera