Translate

fredag 25 november 2016

Inpassning av armstöd

Eftersom jag inte demonterat bilen själv utan köpt den som "basket case" så uppkommer ideligen en massa frågetecken.

Jag lyckades räta ut två igår.

Den första konstigheten visade sig vara en brutalt felbockad låsning till höger dörrhandtag.

När jag väl insåg hur det var tänkt att fungera fick jag varmbocka med gassvetsen.


Obegripligt hur det kunnat bli så böjt bara med våld. Någon tidigare ägare måste ha försökt bända bort handtagets fäste med kofot...



När handtaget väl var på plats så anpassade jag den nya dörrpanelen med lämpligt hål.

Därefter provmontering mot dörren.

Det passade ...hm..ganska bra..men inte alls tillfredsställande.

Efter en stunds funderande insåg jag att positionen för inre dörrhandtaget måste in mot dörren 10-20mm. för att liksom svälja den inåtböjda radien på armstödet

Den lilla plattstål-länken på sista bilden mellan låskonsol och nedre glasskena måste monteras annorlunda

Den andra klarheten kom när lådan i aluminium som utgör förvaring i armstödet skulle monteras. Plötsligt ser jag två matchande skruvhål som jag varit på väg att lägga igen då jag inte begripit vad dom är till för.



 Dessutom har jag fått en provbit av sadelmakaren Anders som skall utgöra stoppning på armstöd och instrumentbräda.

Tänk vit lite styv skumtomte på 8mm ark...det går dessutom att slipa till vilken form som helst och limma ihop om man behöver


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar