Men nu så!
Som ni minns gjorde jag en test av lite olika dimensioner för främre registreringsskyltens ram.
Jag valde till slut en grovlek på 4mm och ett djup av 25mm. Det ser utseendemässigt bra ut i förhållande till de gamla fotografier som visar ramen.
av ett mindre ark 4mm stål i sin klippnmaskin.
...och jag kan lova er, där vill man inte ha fingrarna emellan!
Med kartongmallens hjälp letade jag fram ett lämpligt rör för att bocka hörnen i korrekt radie.
Kanska snart hade jag en färdigbockad och justerad ram att jobba vidare med.
Sedan punktade jag ihop den med miggen och provade mot bilen.
Jag tror det där blir bra, den diffar någon millimeter från min mall, men som sagt...mallen är skapad utifrån fotografier.
Så det är svårt att säga vad som är exakt rätt eller fel.
Nu är den klar för slipning inför kromning, men efter slipningen är utförd så ska den få fyra små öron påsvetsade på insidan.
Tanken är att dessa fästöron ska ligga 1-2mm in i ramen räknat bakifrån och utgöra fäste för ett svart infällt bakstycke.
Men sliperiet tyckte att det var enklast att slipa ytan först, annars är öronen i vägen för effektiv slipning och polering
Så nu åker den här detaljen tillfälligt upp på hyllan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar